torsdag 31 december 2009

Gott slut och gott nytt år, storebror, och alla vi andra!

Tack för i år, alla politiska sparringpartners, från alla partier! I december var vi ett litet tvärpolitiskt gäng från Göteborg som tyckte att vi ville höja kunskapsnivån och därför anordnade en seminarieserie övervakningssamhället. Jag har inte hunnit lägga upp bilderna förrän nu men vill passa på att särskilt tacka Kalle Vedin, Olof Bjarnasson och Johan Zandin - framförallt för att vi är mycket oense politiskt, särskilt Johan och jag, men att vi ändå kommer så väl överens. Jag hoppas att vi ska få tillfälle till rejäla politiska sammandrabbningar inför valet 2010. Ett stort tack också till våra kompetenta föreläsare som kom och bidrog med sin expertis! Det var mycket trevligt att göra er bekantskap i all hast.

Bilderna är från iPhonen, helt ok för telefonbilder tycker jag med som enda minus att det saknas blixt.
_________

Anna Troberg föreläste om IPRED.
Olof B styrde upp. Länk till Riksdagssvar under bilden.


Mikael Nilsson föreläste utmärkt om FRA, ppt:n var suverän. Jag ska saxa ur den under 2010.


Jacob Dexe från Lund, bekant sedan kampanjandet inför valet till Europaparlamentet, föreläste om effekterna av Lissabonfördraget och jag om Stockholmsprogrammet.


Christoffer Kullenbergs föreläsning om Datalagringsdirektivet var också utmärkt! Han är bland annat aktiv i Juliagruppen.


Jag hoppas kunna hinna med mycket mer 2010, framförallt inom mitt eget parti. Det är glädjande att Cecilia Malmströn blir ny kommissionär med ansvar för inrikesfrågor. Hon har en genuin, liberal kompass och är en klok person. En person som inte kunde komma till Göteborg under vår seminarieserie men som nämndes vid namn under varje seminarium (!) är liberala Mark Klamberg. Jag får försöka bjuda Mark till i vår istället och till fp.

Gott slut och gott nytt år, allihopa! Tack för i år!

Annika - glad ffp :)

1 kommentar:

  1. Tack ffp för ett föredömligt samarbete! Hoppas det blir fler tillfällen :)

    SvaraRadera