måndag 6 september 2010

Sätt gärna ett kryss i min ruta!

I torsdags publicerade Magasinet Neo på nätet den här presentationen av min frihetliga riksdagskandidatur. Jag ligger som liberal någonstans i det spannet som är närmast pirater och miljöpartister fast som allianskandidat. Läs gärna texten på Neo, och särskilt kommentarerna. Stort tack till Neo för att jag fick vara med som liberal västkustkandidat! Betyder mycket!

Jag har skrivit på väljarkontraktet Nej till datalagring som Camilla Lindberg med flera tagit initiativ till. Våga vägra datalagringsdirektivet! Tack Camilla för den här fina puffen på din blogg! Kom ihåg att kryssa Camilla Lindberg, ni som bor i Dalarna. Hon är outstanding! Jag är mycket nöjd med att jag för vissa pirater får heta FFP - flickan från Folkpartiet. Det är ett handle som myntades inför valet till Europaparlamentet under en integritetsdebatt i Göteborg då en pirat inte visste vad jag hette och behövde referera på IRC.

Ett integritetsprojekt som jag var inblandad i och som föll väl ut var vår tvärpolitiska 1317-seminarieserie i december 2009. Så där blir det när goda noder samlas!

Mitt förtroendeuppdrag i Göteborgs kommun är detta. I Kretsloppsnämnden har jag lärt mig oerhört mycket av kvinnliga politiska förebilder, både från vänster och höger, och mycket om miljöpolitik. Här länk till min kandidatpresentation på SVT/SR:s satsning valpejl.se. Jag är även aktiv i Folkpartiets Gröna Liberalers ledningsgrupp. I somras hade vi en programpunkt per dag i Almedalen. Något som inte imponerade på Naturskyddsföreningens Svenne Junker men det var en rejäl förbättring jämfört med tidigare år.

Så här tycker jag om avkriminalisering av cannabis, jag är med i Triadfilms dokumentär Jazztobak eller dödsknark som de nyss klippt färdigt. Intervjun gjorde vi i Almedalen 2009:


Läs mer om Liberati. Här om reaktionen på Sd:s reklamfilm, så här tycker Liberati om datalagringsdirektivet, och om sexköpslagen. Här är ett av våra utspel mot Miljöpartiets politik.

Innan valet den 19 september ska jag publicera en lista på mina favoritkandidater på andra orter och från andra partier. Nu håller vi sd utanför riksdagen tycker jag! Vill du sätta ett kryss i min ruta så står jag på plats nummer 6 på riksdagslistan för Folkpartiet Liberalerna i Göteborg. Med din hjälp kan jag kryssa in mig. Förra året fick jag 2183 personvalskryss i EP-valet. Jag behöver något fler kryss än det den 19 september men i riksdagsvalet är valdeltagandet mycket högre så jag kör så det ryker!

Har du möjlighet så hjälp gärna till att sprida den här filmen som med fakta, humor och djupt allvar kommenterar sd och deras reklamfilm:



Följ mig gärna på twitter, här om Hägglund och #svtut. Här utvärderingen av Björklund i #svtut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar