fredag 27 augusti 2010

Martyrskap i brun uniform

Det är 22 dagar kvar till valdagen. Jag tänker göra vad jag kan för att vi inte ska få in främlingsfientliga krafter i riksdagen. Det gör jag av en övertygelse som överstiger partipolitiken. Det ligger i allas vårt intresse att försvara det öppna samhället. Häng på, du med, oavsett vilket parti du sympatiserar med! Jag bloggade på temat i förrgår också med anledning av några händelser i Skåne.

Läs Andreas Johansson Heinö: om den taktiska missen.

Läs Isobel Hadley-Kamptz som skriver initierat om dagens reklamfilm som inte får visasfyran. På twitter har debatten varit intensiv under dagen, röster för och emot. Någonstans så tycker jag att det är bättre att de främlingsfientliga krafterna bekänner färg nu, innan valet. På så sätt är det tydligt hur de resonerar och att den salongsfähiga attityden som de visat upp bara är tunn fernissa. Det mest paradoxala måste väl ändå vara att äldrevården här är så oerhört beroende av utländsk arbetskraft. Att ställa pensionärer mot möjligheten till att välkomna fler människor hit är bara kontraproduktivt.

Här är reklamen. Extrem och främlingsfientlig:


Hör även Fredrik Malm och Jan Scherman mot jå i radions P1. Malm talade återigen om att vi ska komma ihåg vad sd bottnar i. Läs gärna mer på Expo, hos Nikkelin, köp toppluvan, läs även .de, Tor Billgren, Niklas Orrenius har skrivit en bra bok på temat.

Här är Orrenius i Nyhetsmorgon från i april i år, bra klipp, drygt 7 minuter.

3 kommentarer:

  1. SD stödjer ju människor med mosaisk trosbekännelse! Är det bra eller dåligt?

    Liberal

    SvaraRadera
  2. Om kapplöpningen om statsbugeten istället varit mellan militär och vårdpersonal. Hade filmen då stoppats?

    Om FI visat en kapplöpning mellan män och kvinnor till ett styrelserum för att få fram sin poäng om könskvotering till styrelser. Hade filmen då fällts som köndiskriminerande? Hade den stoppats?

    Att bemöta SD´s alla arbument som "rasism" är lika konstruktivt som att bemöta VP´s alla argument som "stalinism", man kommer ingenstans!!! Det tabu som råder i debatten om invandringspolitiken visar hur osund demokratin, åsikts- och yttrandefriheten är.

    Jag röstar på SD för att jag vill att mina skattepengar skall gå till skola, sjukvård, barn- och äldreomsorg. INTE flyktingmottagning, SFI-kurser och assimilationsproblem. Precis vad SD´s reklamfilm förmedlar!

    Jag säger som Shakespear; ”A man convinced against his will, is at the same opinion still”.

    SvaraRadera
  3. Det kommer alltid finnas finkänslig personer som tycker att VP är stalinister, M är skattesmitande höginkomsttagare, Sossarna arbetsskygga bidragstagare och i SD´s fall; rasister.

    Saken är ganska enkel:

    Om man reagerat negativt på dagens invandringspolitik finns bara ett parti att rösta på:

    Sverigedemokraterna!

    SvaraRadera