onsdag 15 september 2010

Politiska give aways & fina endorsements

Det vore fantastiskt att så här i valtider orka spotta ur sig postning efter postning. Gärna på nivå. Sanningen är den att man blir lite kampanjslak efter allt tyckande, tänkande, pockande, lockande och politiskt umgänge i stort sett dygnets alla vakna timmar. Nästa vecka är det bokmässa, vår monter heter C02:52, och du är så hjärtans gärna välkommen dit. Då, torsdagen den 23 september, när mässan slår upp sina portar första dagen ser jag mycket fram emot att få eftersnacka med er alla. Eftersnacka om valet, hur det blev och vad vi tyckte.

Jag har lovat Johan att recensera Netroots-boken, och det ska självfallet bli av. Sen. Tack för generositeten, att jag fick ett recensionsex trots att jag är väldigt mycket i andra laget, från ert håll sett. Efter valet hoppas jag att Alliansen vill formalisera våra två gräsrotsprojekt Liberala bloggare och Alliansbloggare. När @johansbuzz matar på med nätrotspostningarna vill jag kunna kontra direkt. Johan har jobbat mycket längre med sitt gräsrotsprojekt än vad mitt lag har, jag ska nagelfara Netroots-boken en gång till efter valet.

Idag var jag på språng, det sammanföll med en inventering av politiska presenter, de där man får i valstugor ni vet. Här är resultatet.

Haha! Abraham Staifo & Malin Lernfelt! #polhemsplatsen ;)... on Twitpic

Det påminde faktiskt lite om den här exercisen i Almedalen, också en typ av skattjakt, med den här smarta snyggingen. I Almedalen var jag i ärlighetens namn bara med i två sekvenser, den med tåget och den med tandborsten.

Martin Ängeby, Liberati och SILC, (SILC kommer också till bokmässan) som kandiderar till Landstingsfullmäktige i Stockholms Län har endorsat min kandidatur idag. Idag fick jag dessutom möjligheten att vara med på någon lista som nyheter24 håller på att sammanställa. Oklart när den kommer dock, tack i alla fall för att ni tänkte på mig.

___________________________
Annat, blandat:

Hitta fler artister som Fallulah Myspace Music



Magasinet Neo har fortsatt endorsa liberala kandidater. Nu finns mina absoluta favoriter Liberatisten Seved Monke (FP), Camilla Lindberg (FP) & Elisabeth Thand Ringqvist (C) med också. Även Niklas Frykman (FP) och Mathias Sundin (FP) som nu knackat sin sista dörr och till och med fick vara med i en Berglin-strip häromdagen, det är den bildrutan som ligger överst i den här postningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar