onsdag 6 maj 2009

Telekompaketet som försvann

Det är bara en dryg vecka sedan jag var i Lund på debatt. En av sakerna jag, och andra, tog upp var möjligheten att kontakta EU-parlamentariker från andra länder än Sverige. Det har inträffat, i massor. Idag var jag på Högskolan i Trollhättan och debatterade integritet - igen. Föga anade jag då att telekompaketet skulle röstas ned. På plats i Strasbourg (!) fanns t.ex. Anders Pihlblad från TV4 som på bästa sätt rapporterade och dessutom intervjuade ett antal parlamentariker på nyheterna. Vilken spännande nyhet, och vad roligt med direktrapportering!

Dagens andra TV-begivenhet var Alexander Bards debatt mot Wikström från Uppsala. Se själv här när länken kommer. (Det är så tätt inpå programmet just nu att det bara finns en text.)

Idag i Trollhättan fick jag nya insikter i hur andra partier behandlar EU. Morgondagens debatter, först i Skövde sedan på Göteborgs stadsbibliotek kommer troligtvis att upprepa en del av dagens argument eftersom vi som deltar till viss del är samma kandidater..en ambulerande politisk kampanj.

1 kommentar:

  1. Hej Annika. Du svarade aldrig på mitt mail med frågor om hur du ser på ett antal viktiga principfrågor. Det var synd.
    Jag har därför räknat dig till mera tveksamma kandidater...
    Nu ser jag dock att du rekommenderas av NSM, vilket är ett klart plus för dig.

    Nu har jag hittat din blogg, och vad jag sett hittills verkar vara i rätt riktning.

    Du är välkommen att kolla in min blogg också. Senaste inlägg är detta.
    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2009/05/olle-schmidt-och-valet-av-sallskap.html

    Men där finns mändgder att läsa om liberalism, om medborgarrätt, rättssäkerhet, yttrandefrihet etc.

    SvaraRadera