måndag 1 juni 2009

Sex dagar återstår

Bilden: Europakandidat med kor i Åsle Tå utanför Falköping, innan debatt anordnad av LRF.

Idag måndag hade jag den stora äran att delta i en debatt tillsammans med bland andra Gudrun Schyman (fi). Efter paneldebatten debatterade bara vi två mot varandra, Axel från SVT:s youtubesatsning var med men klippet ligger inte ute än. Ute på nätet finns dock klippet från TV4 som jag skickade ut från facebook-gruppen. Gårdsten är en sann kontrast mot korna ovan, som kandidat får man se allt möjligt och det är fantastiskt spännande! Förra veckan fick jag också in en snäll text om att rösta - kan inte låta bli att vara påstridig ur demokratisynpunkt.

Det som ska bli fantastiskt spännande den här sista kampanjveckan är tre Nätverket Svart Måndag-event som kommer utspela sig under tre dagar med start i Göteborg på onsdag. Amanda Brihed och övriga har gjort en mastodontinsats - en stor eloge till er!

Jag hade önskat mig ännu mer miljödebatterande i valrörelsen men i Vårgårda i lördags fick vi i alla fall lite miljö i debatten tack vare Lena Klevenås (mp) och kloka ord ifrån Christina Doctare (kd).

Liberatisterna publicerade en utmärkt artikel om vänstervandalism på pb, Ung Vänster ber nu om ursäkt, läs hur här. Imorgon tisdag har jag pubdebatt i Göteborg mot vänsterns 2:a på listan; Hanna Löfqvist. Ska bli kul och annorlunda -för mig. Hittills har alla debatter varit på dagtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar