måndag 29 mars 2010

All_insane

Ikväll frågades Näringsminister Maud Olofsson (C) ut i Politikerpuben, klippet är knappt en halvtimme. Twitterflödet från #polpub:



Affären med Geely är klar och Olofsson är positiv till försäljningen av Volvo.

Är du vän av Alliansen så registrera dig gärna på Alliansens vänner. Det är en fin satsning som närmar sig det netroots och livepirat gör. Ger vi det en vecka eller två så ska vi nog kunna se ökad aktivitet från alliansbloggarna även där.

Passar på att nämna tre bloggare som jag tycker gör skillnad från andra partier än mitt eget: Peter Andersson (s) tycker med rätta och gör det trevligt, och vänligt. Här om Centerpartiet. Vi är förvisso från olika läger men inget går upp emot en värdig motståndare. Jag tycker att nätet och särskilt den politiska bloggosfären i mångt och mycket är mycket trevligare och intressantare än de flesta analoga tycks tro. Förhoppningsvis orkar vi alla hålla det på en saklig nivå även när åsikterna går isär, vilket de ju gör.

Mary X Jensen bloggar på Mina Moderata Karameller och har ett gigantiskt genomslag. Inlägget jag länkar till här handlar om Bjästa. Moderaten Kent Persson från Örebro är också drivande och entusiasmerande, här om regeringens infrastruktursatsning som planeras i Stockholm. Mer sådant!

3 kommentarer:

  1. :-) Glad för...omdömet, Annika! Blir ju riktigt..rööörd.

    /peter

    SvaraRadera
  2. Men tack själva, Mary och Peter A.! :)

    Tack också Peter I. i Solna för tolkningar av fransk poesi.

    Har redan gjort det kors och tvärs men vill i alla fall passa på att önska er alla en lång och vilsam helg!

    /Annika

    SvaraRadera