torsdag 13 maj 2010

Politik 2.0 - Stockholm 6 maj

Den senaste tiden har jag varit som uppslukad av allt kring boken Politik 2.0 - Konsten att använda sociala medier. Förra torsdagen, den 6 maj, presenterade vi boken för drygt 200 gäster i Stockholm. Det var en omtumlande upplevelse, en ynnest och ett stort privilegium att få träffa er alla. Boken som var på idéstadiet den 19 januari i år, har nu realiserats - tack vare er alla! Det är en mycket speciell känsla att kunna få en idé omsatt i konkret handling och resultat. Boken 2.0 är den allra första boken jag är redaktör för och parallellt med arbetet med boken har jag gått i "förläggarskola".

Jag har dragit mig för att blogga eftersom jag kände att jag behövde hinna smälta alla intryck för att på ett inkluderande vis kunna återge veckan som gått. Behöver nog minst ytterligare några dagar på mig. Mitt i allt arbete med boken fick jag kasta mig in i den vanliga världen för att ta tag i ett jobb som blev uppskjutet på grund av askan nyligen, ytterligare en anledning till att den här posten fördröjts. Jag bloggar om Politik 2.0 från Göteborg i onsdags i en separat postning.

Här är ett klipp av Jonathan Rieder Lundkvist från 2.0 Stockholm:


Det blir bloggvägg - (kan inte hjälpas med så många) - bra personer:

De underbara, kompetenta författarna i boken: Brit Stakston, Joakim Jardenberg, Erik Laakso, Niclas Strandh (råtext ur 2.0), Emma Marie Andersson, Anders Mildner, Martin Lindvall, Lotta Axelsson-Sundin, och Nikke Lindqvist som designat bloggen och bidragit med så mycket i tillblivelsen av och analyserna till projektet 2.0.

Politiker i boken: Seved Monke, Eva-Lena Jansson, Kent Persson, Gun Svensson, Peter Andersson, Lilith Svensson, Ali Esbati, Mary X Jensen - fotoreportage, Johnny Olsson, Maria Ferm, Göran Hägglund, Rossana Dinamarca, Anders Wallner, Annie Johansson, Fredrick Federley.

Bokens huvudfotograf är Tobias Björkgren som lagt ned ett mycket stort arbete på att fotografera många av de medverkande i 2.0. Tobias kommer att jobba med Makthavare under Politikerveckan i Almedalen i år.

Fler, axplock, 2.0: Mattias Östmar, Unni Drougge, Makthavare, Dagens Media, Brit Stakston i Expressen, The Jennie, Prosaisten, Johan Langes flickr från 2.0, Anna Troberg, Anders Wallner på Politikerbloggen, jag på Politikerbloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar