torsdag 24 juni 2010

Att bedriva kampanj - Politics by Beijbom

Efter en trevlig kontakt per telefon med en journalist är det på sin plats med ett förtydligande. Jag kommer att personvalskampanja här och på andra ställen. Det finns en facebook-grupp som heter Politics by Beijbom som borde bli en fan-page. Det kommer.

Några ämnen jag gillar:
#openCORP, #openNGO-initiativ, #openGOV, demokratifrågor, EU, internationella relationer, miljö och integritet, sociala medier i och utanför politiken. Integritetsfrågorna ska täcka allt från huruvida det är korrekt att avtvinga urinprov på barn till rimligheten i att lagra sökord. Jag kommer även att fortsätta med #thesoundtrackofpolitics här och där när jag får chansen.

Några lobbyister jag gillar:
Erik Ljungberg och Maria Johansson, de sysslar bland annat med fulldelaktighet.nu och arrangerade marschen för tillgänglighet som gick av stapeln den 29 maj. Amnestygänget gillar jag också.

Här samtalar Björn Mellstrand, Brit Stakston, Martin Gelin och jag om sociala medier och valrörelsen i JMW Talkshow, från den 21 maj 2010. I Almedalen kommer Brit att tillsammans med andra köra talkshow Sociala Medier. Spana in programmet här. Almedalen i mobilen - appen - mer info finns här. Jag ser verkligen fram emot årets politikervecka!



Viktigast av allt:
De underbara fantastiska människorna i sammanslutningar som nätverken i Fp, Liberati, Svart Måndag, Gröna Liberaler och alla andra aktiva som brinner för att göra världen ännu bättre. Vilken inspiration!

Saker jag tänker lära mig mer om är bland annat det här, via Chris K, kopimi Telecomix:




Jag tycker även att det är otroligt viktigt med suicidprevention, där brister sjukvården verkligen. Det finns tyvärr alltid anledning att återkomma till vad den bristfälliga psykiatrin innebär. Nåväl, det här var mina planer i korthet, det finns ju andra saker än politik också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar