tisdag 20 april 2010

Tekniska verktyg för omvärldsbevakning: om Rut och co

Vem här analyserar vårt fotarbete? Här kom en del av svaret.
Det är sällan en artikel i Ny Teknik fångat mitt intresse som den här artikeln gjorde. Tipset kom via Twitter, tack! Artikeln analyserar hur det jobbas i bloggosfären och vilka effekter av dagspolitiken som faktiskt är mätbara och får genomslag.

Nu har gör-det-självaren lagt sig i ROT-debatten (RUT) också, Anna bloggar, Kent, Peter också. Carl uppmärksammar att det är när männen ryter om ROT som även RUT får draghjälp.

I spåret av askan måste jag ta upp @arlanda som faktiskt visat var twitter-skåpet ska stå. Jag har fått DM, info, svar, allt jag önskar och mer därtill. Med en ponny i en svångrem runt halsen seglade även yrvädret @jangradvall in, tack för god underhållning med höganäskrus och annat! Vilket twitter-fynd.

@Krohnman tipsade om det här Simpson-avsnittet för politiska nördar, känner mig träffad.

Igår bloggade jag om brittiska valet den 6 maj och vill lägga till att den som vill ha koll på läget bör läsa Ulf Schyldts eminenta postningar här om brittisk parlamentarism och här om kompatibilism (för den mer filosofiskt lagde).

Och de rödgröna vill folkomrösta om förbifart Stockholm 2012. Får bli en separat postning märker jag. Har saxat klippet nedan från Johan Hedin, centern vill ha förbifarten. Vi med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar